Daily Mash sold for £1.2million | Satirical website that spawned The Mash Report © BBC/Endemol Shine

Daily Mash sold for £1.2million

Satirical website that spawned The Mash Report

Satirical news website the Daily Mash, which inspired BBC Two’s The Mash Report, has been sold for £1.2million.

The deal with media company Digitalbox is set to net co-founders Paul Stokes and Neil Rafferty a healthy windfall.

The pair, both former Daily Record journalists in Scotland, set up the site in 2007 when struggling to find work. Inspired by The Onion, they each chipped in £250 to build a website.

In the last financial year parent company Mashed Productions, which is what Digitalbox bought, made a £135,000 profit on £396,000 income. It attracts about 1.8million visitors a month.

Current headlines on the site include ‘ No-Deal Brexit recipes you can make without food', ‘email sent at 3am offers terrifying glimpse into boss’s home life' and ‘woman believes 83 Facebook friends actually give a toss about her birthday’. 

Digitalbox, which also owns the website Entertainment Daily, said its new acquisition is ‘capable of consistently generating high-quality, original humour content which is extremely hard to replicate’ and produces ‘highly viral content of a timeless nature that has a much broader and longer appeal than daily news’.

Rafferty is also one of the writers on the Mash Report.

Published: 8 Feb 2019

What do you think?

We see you are using AdBlocker software. Chortle relies on advertisers to fund this website so it’s free for you, so we would ask that you disable it for this site. Our ads are non-intrusive and relevant. Help keep Chortle viable.